اخبار و اطلاعیه ها اخبار و اطلاعیه ها

آزمون عملی گروه نمایش درپردیس هنرهای زیبا برگزار می شود


آزمون عملی هنرهای نمایشی در واقع سنجش و مصاحبه‌‌ی  داواران متشکل از اساتید مجرب دانشگاهی از دانشگاه‌های برتر و هنرمندانِ شناخته شده و توانایِ تحصیل کرده با داوطلبان کنکور سراسری هنر است که خواهان تحصیل در دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دیگر دانشکده های هنری دانشگاه های دولتی کشور هستند. این آزمون امسال نیز توسط پردیس‌هنرهای زیبای دانشگاه تهران با مدیریت دکتر فرشاد فرشته حکمت برگزار می‌شود و قرار است  از روز سه شنبه ۲۲ مرداد ماه تا ۲۸ مرداد ادامه داشته باشد. مراسم آزمون عملی پس از گذشت چند سال و طی راه تکاملی، تبدیل به آیین برگزیدن دانشجویان جدید هنرهای نمایشی شده است؛ که دیگر نمی‌توان آن را آزمونی همراه با ترس و استرس دانست.

 در روزهای قبل از آزمون افراد برگزار کننده متشکل از اساتید و دانشجویان و کارمندان پردیس‌هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت‌های پیش از برگزاری خود را شروع کرده‌اند که در ادامه به صورت گزارش و مصاحبه آمده است.

مسئولان و اعضای کارگروه‌های مختلف فعالیت خود را از ساعت 9 صبح در محل برگزاری آزمون عملی، پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، آغاز کردند. پس از گردهمایی اعضا، در ساعت 10 جلسه‌ی هماهنگی اساتید و داوران در دفتر اساتید دپارتمان نمایش و موسیقی برگزار شد. در این جلسه مسئولان کارگروه‌ها، اساتید و داوران آزمون حضور داشتند و پیرامون نحوه‌ی برگزاری آزمون‌ها و جزئیات آن هماهنگی‌های لازم را به انجام رساندند.

شرح فعالیت هر کدام از کارگروه‌ها طی گفت و گو با اعضا یا مسئولان آن‌ها مکتوب شده‌است که در ادامه‌ی این گزارش آورده می‌شود.

سینا آقایانی:

مدیر کارگروه گرافیک و هویت بصری علام کرد که امروز طراحی کارت شناسایی اعضا و داوطلبان و کارت‌ اسامی اساتید که بر روی میز‌ها قرار می‌گیرند به اتمام رسید. همچنین بنر بزرگداشت استاد بیضایی که نیازمند تغییرات بود، اصلاح شد.

مژگان ابطحی:

مدیر کارگروه نظم و جایگاه جهت اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون و وظائف گروه خود در جلسه‌ی هماهنگی شرکت کرد.

محسن شاملو:

وی به نمایندگی از افراد مشغول در قسمت آماده‌سازی محل برگزاری آزمون شرحی از فعالیت‌ها ارائه داد که شامل رنگ‌آمیزی لته‌ها، تنظیم چیدمان میزها، نظافت و مستقرکردن ملزومات بر میزها بود.

مازیار درخشانی:

در خصوص فعالیت بخش کافه به آماده سازی فضا، نظافت و خرید و تهیه برخی از ملزومات اشاره کرد.

سمیه انصاریان:

مسئول بخش انفورماتیک اعلام کرد که راه اندازی دو سیستم کامپیوتر در محوطه  برگزاری آزمون صورت پذیرفته و تنظیمات ویندوز و اینترنت آن‌ها بررسی شده‌است. علاوه بر آن تعدادی اسکنر و دستگاه چاپگر برای استفاده ی مسئولان سازمان سنجش به منظور چاپ و صدور کارت ورود به جلسه توسط بخش انفورماتیک به محل آزمون وارد شده است.

سید محمد هادی حسینی:

وی از فعالیت‌های بخش تدارکات به انتقال و چیدمان پودیس‌ها در سالن برگزاری آزمون، انتقال و آماده‌سازی ظروف جهت پذیرایی، آماده‌سازی قاب عکس برای استفاده در محیط سالن و نصب اسپیکرها و میکروفون‌ها جهت اطلاع رسانی اشاره کرد.

محمدرضا طاهرنژاد:

مسئول گروه پشتیبانی و هماهنگی اعلام کرد که از امسال بخش‌های فنی، پشتیبانی و صحنه به نحوی با یکدیگر ادغام شده‌اند و با همکاری هم در اکثر فعالیت‌ها مشارکت دارند. تیم پشتیبانی امروز با تهیه‌ی لیست از نیازهای کلیه کارگروه‌ها ، تهیه ملزومات برای آن‌ها‌ و انتقال وسایل به سالن برگزاری به آن‌ها یاری رساند. همچنین وی اعلام کرد با کمک گروه صحنه موفق به تکمیل طراحی‌ها شده‌اند و بنرها را برای چاپ ارسال کرده‌اند.

همچنین در کارگروه رسانه و پژوهش اعضا به تهیه گزارش مکتوب و تصویری از جلسه‌ی هماهنگی اساتید، تقسیم کار و شرح وظایف برای اعضا، مصاحبه با محمد رحمانیان و تهیه گزارش روزانه از کل مجموعه و تهیه تیزر پرداختند.