اخبار و اطلاعیه ها اخبار و اطلاعیه ها

فراخوان ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت

فراخوان ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت


 

پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت طی نامه شماره ۷۲۲۸۵۴۸ تاریخ ۱۷/‏۰۹/‏۱۳۹۸ بعد از ابلاغ جزئیات این جشنواره از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای تسهیل ارسال فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشجویان سامانه culfest.ut.ac.ir راه‌اندازی شد. با توجه به محدودیت زمانی برای انتخاب و ارسال آثار با توجه به سهمیه تخصیص داده شده به دانشگاه، آخرین فرصت ارسال آثار تا ۲۰ دی ماه می‌باشد. در این دوره جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند در تمام بخش‌ها و دانشجویان نیز می‌توانند به صورت انفرادی در بخش کتاب و اختراع شرکت کنند.

در دوره‌های قبلی این جشنواره، خوشبختانه دانشگاه تهران نسبت به دانشگاه‌های دیگر بیشترین تعداد مقام را کسب کرد، این در حالی بود که از تمام واحدهای دانشگاه در جشنواره شرکت نکرده بودند. قطعاً با همت شما همکاران ارجمند، در این دوره شاهد مشارکت بیشتری در همه واحدها خواهیم بود.

فراخوان ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت

۱- برای شرکت در بخش دانشگاهی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت لازم است در سامانه culfest.ut.ac.ir ثبت‌نام و با انتخاب بخش مسابقه، گزارش را مطابق موارد زیر تنظیم و بر اساس دستورالعمل اجرایی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت آثار را حداکثر تا ۲۰ دی ماه جاری در سامانه بارگذاری کنید؛

۲- حوزه‌های رقابتی این جشنواره در بند (۹-۱) دستورالعمل اجرایی مشخص شده است و امکان ارسال آثار برای انجمن‌های علمی دانشجویی (در همه بخش‌ها) یا دانشجویان به‌صورت انفرادی (فقط در بخش کتاب و اختراع) وجود دارد؛

۳- فعالیت‌های و دستاوردهایی می‌تواند در این جشنواره شرکت داده شود که در فاصله زمانی اول خرداد ماه ۱۳۹۷ تا اول خرداد ماه ۱۳۹۸ انجام شده باشد. همچنین به دیگر شرایط عمومی و اختصاصی دستورالعمل جشنواره دوازدهم (ماده ۹) توجه فرمائید؛

۴- آن دسته از انجمن‌هایی که قبل در دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه در بخش انجمن‌های علمی دانشجویی شرکت کرده بودند لازم است آثار را بر اساس فرمت جدید تنظیم و مجدد در سامانه بارگذاری کنند؛

۵- نوع گزارش و حداکثر حجم فایل‌های ارسالی در ملاحظات تهیه گزارش ذکر شده است که پیشنهاد می‌شود حتماً با دقت مطالعه شود؛

۶- برای تهیه گزارش‌ها، در حوزه‌هایی که باید یک گزارش در قطع A 4 ارسال شود از فرم‌های نمونه در سایت اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌توانید استفاده کنید؛

7- اگرچه شرکت‌کنندگان ملزم به تبعیت از فرم‌های نمونه گزارش نویسی جشنواره نیستند، اما چارچوب فرم‌های نمونه حداقل اطلاعاتی است که برای ارزیابی داور مورد نیاز است. بنابراین در عین آنکه گزارش را به سلیقه خود صفحه آرایی می‌کنید، از چارچوب پیشنهادی در فرم‌های نمونه بالا که مدنظر در ارزیابی داوران نیز می‌باشد، استفاده کنید؛

8- در مواردی که تنها یک فعالیت یا دستاورد علمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گزارش در قالب یک پوستر A 1 (قطع ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر) دریافت خواهد شد. پوستر را به نحوی طراحی کنید که گزارش جامعی را در عین اختصار و با مستندات کافی در اختیار داور قرار دهد؛

9- ملاحظات لازم برای تهیه گزارش فعالیت اکیداً توصیه می‌شود. همچنین ضروری است به ملاک‌ها و معیارهایی که در فرم‌های داوری مشخص شده نیز توجه داشته باشید و اطلاعات لازم را به صورت شفاف و روشن در گزارش ذکر نمائید؛

10- بخش انجمن پویا: این بخش به‌منظور ایجاد فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات موفق انجمن‌های علمی دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی و دانشجویان با هدف هم افزایی و همکاری بین آنها ایجاد شده است. در این بخش فعالیت‌های انجام شده در فاصله زمانی جشنواره یازدهم تا دوازدهم قابل ارائه هستند.