اخبار و اطلاعیه ها اخبار و اطلاعیه ها

نتایج نهایی چکیده ها

نتایج نهایی چکیده ها


بدینوسیله نتایج نهایی داوری و پذیرش چکیده مقالات نخستین همایش ملی آموزش شهرسازی به شرح زیر اعلام می‌گردد. شایان ذکر است مهلت ارسال اصل مقالات، تا تاریخ 31/6/1394 می‌باشد.

نویسندگان

عنوان مقاله

نیکو مدقالچی
صالح شکوهی

ارزیابی تطبیقی محتوای آموزشی پنج کارگاه دوره‌ی کارشناسی شهرسازی در دانشگاه‌های سراسری و آزاد، مقایسه دانشگاه‌ تهران و هنر با دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای همدان و شمال

بهناز امین زاده
راضیه رضابیگی ثانی

ارزیابی خلاقیت در آموزش طراحی شهری

امیرحسین عبدالله زاده
مطهره مقیسه

ارزیابی ایجاد و پیش برد گرایش برنامه‌ریزی منطقه‌ای در رشته شهرسازی از منظر دانشجویان و اساتید

سیده زینب میرسندسی

ارزیابی دانشجویی از روش‌های آموزش شهرسازی در ایران

سید حسین بحرینی

الهام فلاح منشادی

ارزیابی کیفیت آموزش مقطع کارشناسی شهرسازی در ایران بر مبنای الگوی سیپ

علی یالپانیان

ارزیابی نظام سنجش ورود به تحصیلات تکمیلی دانشجویان رشته شهرسازی

مازیار عبایی

اقدام‌پژوهی تقابلات نظر و عمل در محیط آموزشی و حرفه‌ای شهرسازی در ایران و راهکارهای پیشنهادی

مجتبی رفیعیان
درنا اسدی
غزاله سادات قریشی
مهیار کرامتی

آسیب شناسی شکاف میان آموزش برنامه ریزی در نظریه تا پیاده سازی در عمل. نمونه موردی: کارگاه برنامه ریزی استراتژیک کارشناسی ارشد

محمد امین سعیدی

آسیب شناسی فرایند تهیه تا اجرای طرح های شهری در ایران

علی فرنام

آسیب شناسی و ارزیابی محتوایی و رویه‌ای کارگاه‌های (طرح ها) شهرسازی

زهرا ادهم

فاطمه خسروی

آموزش اخلاق حرفه ای در شهرسازی ایران

محمدصالح شریفی

آموزش اخلاق حرفه‌ای؛ پیش‌نیاز تصمیم‌گیری درست شهرساز

سید حسین بحرینی

الهام فلاح منشادی

آموزش شهرسازی در کشورهای در حال توسعه؛ چالش‌ها و راهکارها

حسین قانونی

بازاندیشی به نظریه برنامه‌ریزی برای دوره کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری

محسن اسماعیلی 
آیلین شیدایی

بازنگری در محتوای آموزش دوره‌های کارشناسی ارشد شهرسازی
 در جهت پروش  حرفه‌مندان واکنشی (Reflective Practitioner) و زمینه‌گرا

سید مصطفی جلیلی

بازنگری طرح درس‏های رشته شهرسازی با تأکید بر معیارهای انعطاف‏پذیری و نمونه‏های مطالعاتی

حمیدرضا بیابانی مقدم

بررسی انسجام محتوایی و رویه‌ای دروس رشته شهرسازی

امین رضاپور
سحر رایزن

بررسی تطبیقی واحدهای درسی رشته شهرسازی در دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های معتبر جهان و ارائه راهکارهای ایجاد تنوع در آن (نمونه مطالعاتی دانشگاه تهران، دانشگاه ایلینوز و دانشگاه ایالت آریزونا)

آرش آقاکریمی

بررسی علل فاصله میان تئوری و عمل در شهرسازی و ارائه راهکارهایی برای کاهش آن

مهتا میرمقتدایی 
هانیه مرتاض هجری
نیکو نوراللهی اسکویی

بررسی کارآیی درس سمینار تدوین پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد طراحی شهری

امین عالی‌پور 
علی ثباتی

بررسی میزان انطباق برنامه‌های درسی مصوب رشته شهرسازی در مقاطع تحصیلی مختلف با نیاز حرفه در نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی

گلدیس وحیدی برجی

بررسی میزان تطابق پژوهش‌های شهری با چالش‌ها و مشکلات موجود شهرها

مهران غفاریان شعاعی
آذین علی‌پور تبریزی

بررسی و سنجش مؤلفه خلاقیت در روش پژوهش پایان‌نامه‌های رشته طراحی شهری در ایران. نمونه موردی: پایان‌نامه‌های 15 سال اخیر دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

مرتضی هادی جابری مقدم
ساراوثوقی
سمانه خائف

بررسی و مقایسه جایگاه روش تحقیق در مجلات شهرسازی وابسته به دانشکده‌های شهرسازی ایران و کشورهای توسعه یافته

ابراهیم زرگری مرندی

بنیان‌های آموزش صحیح آینده‌پژوهی به شهرسازان
 (تحلیلی بر پیوندها و گسست‌های میان ابعاد معرفت‌شناسانه آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی شهری)

فرشید سامانپور
ناصر برکپور

به سوی کارگاه مدنی
ارائه چارچوبی نظری برای اجرای بهینه خدمت‌آموزی در کارگاه‌های شهرسازی

حسین خسروی

فرناز خسروی

تاثیر به کارگیری فضاهای مجازی در افزایش انگیزش دروس کارگاهی دانشجویان طراحی شهری

سعید اردلان

تبیین اثرات نامطلوب چالش رویکرد پایداری با برزخ واگرای
آموزش طراحی و نوسازی بافت فرسوده

سید مصطفی جلیلی

تبیین ضرورت پیوند رشته‏های علوم سیاسی و  شهرسازی

نسترن نژداغی

تبیین نقش حرفه در تدوین ساختار آموزش شهرسازی

علی فرنام

تحلیل تناسب عرضه و تقاضای دانش آموختگان شهرسازی و برآورد ظرفیت جذب بالقوه حرفه شهرسازی

سید مصطفی جلیلی

تحلیل مسئله هویت دانشجوی رشته شهرسازی

مهرناز شریفی منش
صادق صبوری

تحلیل میزان تحقق پذیری و به کارگیری آموخته های دانشجویان شهرسازی در عرصه‌های حرفه‌ای

الهام فلاح منشادی
سمانه خسروانی نژاد

تحلیلی بر روند تغییرات جهانی در آموزش شهرسازی

سید محمد طاهری
محمد نظرپور

ترمینولوژی شهرسازی از منظر متخصصین و مردم

سید مصطفی جلیلی

تعیین نقش مطالعات قدرت در اجتماعات محلی در دروس رشته شهرسازی

سعید نعمتی‌پور قاسم‌آبادی
یاشار جامعی

چالش‌های رشته‌ای حرفه‌ای برنامه‌ریزی (شهری و منطقه‌ای) در جهان و ایران

آذین علی پور تبریزی

خلاقیت، حلقه گمشده آموزش شهرسازی:
بررسی کیفیت آموزش کارشناسی شهرسازی در ایران از دید اساتید، متخصصین و دانشجویان

الهام سوری

ضرورت تدوین برنامه آموزش غیررسمی طراحی شهری به مدیریت شهری در ایران

صبا فاضل
زهرا روحی دهکردی

ضرورت کاربرد مفهوم تاب‌آوری در برنامه‌های آموزش شهرسازی

مسعود علیمردانی

ولی‌اله عیسی‌زاده

طراحی شهری، علم تا عمل

مسعود کریمیان
سیده سارا وطن پور

عدم شناخت از رویه متداول شهرسازی در کشور و جای خالی آن در شهرسازی امروز

نیکو مدقالچی
فائزه قاضی

فراتحلیل کیفی شیوه‏های آموزشی رشته‏های مرتبط با شهرسازی در 5 دانشگاه برتر جهان

شهرزاد دقیقی 
مهسا چیزفهم دانشمندیان

کاربرد تکنیک فتومونتاژ در طراحی شهری

محمد حسین شالباف

کاربرد روش سیستماتیک جانمایی (S.L.P) در شهرسازی
استفاده از الگوریتم کورلپ (CORELAP)در طراحی و برنامه ریزی شهری

سینا اصغری علایی

معرفت‌شناسی دانش شهرسازی

آزاده لک
پانته‌آ حکیمیان

مقایسه تطبیقی تکنیک‌های تحلیلی در طراحی  فضای شهری با استفاده از تکنیک سوآ، نمونه موردی: کارگاه طراحی فضای شهری (مقطع کارشناسی ارشد)

آذین علی پور تبریزی
مهران غفاریان شعاعی

مقایسه تطبیقی سرفصل‌های آموزشی رشته طراحی شهری در ایران و آمریکا، با تأکید بر نقاط اشتراک و افتراق
نمونه موردی: سرفصل مصوب دانشگاه تهران و دانشگاه برکلی کالیفرنیا

مهرناز شریفی منش
صادق صبوری
میترا کاری

مقایسه تطبیقی سرفصل‌های آموزشی و شیوه‌های تدریس آن‌ها در دوره‌های مختلف تحصیلی رشته شهرسازی در دو کشور ایران و آلمان

حسین قانونی

مقایسه مباحث دانشگاهی و کاربردهای عملی برنامه‌ریزی شهری در ایران: ارزیابی‌ تأثیر دولت رانتی ایران بر شکاف میان عمل و نظر برنامه‌ریزی شهری (مورد پژوهی اصفهان)

محمد امین سعیدی

میزان انطباق محتوای کارگاه (طرح)های شهرسازی با ملزومات طرح‌های جامع شهری در ایران

مرتضی هادی جابری مقدم
سمیرا هاشمی نعمت‌آبادی
راضیه خوشپور

نقش آموزش در تعریف هویت متمایز رشته مهندسی شهرسازی نسبت به سایر رشته‌های مهندسی و ارتقاء انگیزه در دانشجویان مقطع کارشناسی (نمونه موردی: یکی از دروس اختیاری دوره کارشناسی مهندسی شهرسازی)

مهسا حواصل
حاتم بیات

نقش و اهمیت آموزش اصولی مهارت های لازم به مهندسان شهرساز در طراحی و نظارت برای دست یازیدن به توسعه پایدار در شهر

مریم محمدی

نینا الوندی‌پور

واکاوی برنامه‌های آموزشی جاری شهرسازی در مقطع لیسانس از دید حرفه شهرسازی

مهرداد رحمانی

واکاوی بسترهای تحقق آموزش شهرسازی و روابط میان آن‌ها